Hi I´m Back!

21. july 2016 at 11:01 | 이 휴미 |  My diaryxD
Ahojteee moji milí! Už 19teho v noci (ciže už vlastne 20teho) som konečne došla domov :) ako poviem vám, z Moskvy mi zabudli poslať batožinu do Viedne, čiže som si po ňu musela ísť včera, našťastie ju mám aj všetko v nej. To by bola hrôza:D všetky malovátka, oblečenie čo som si vo Vietname pokúpila, darčeky a podobne :D šlahlo by ma keby ho nebolo :D a ja som aj mala taký blbý pocit, že dačo bude s batožinami a vidíte, odniesla si to moja, ktorú museli poslať z Moskvy do Viedne ešte len včera:D zároveň sme včera boli pre Moma, takže sme hrozne radi, že ho máme pri sebe ^^ nyunášik mi chýbal strašne!

No a teraz idem k Vietnamu:D nebudem tu písať všetky rôzne detaily, ale napíšem vám, aké to tam bolo.
Zo začiatku som zažila mierny šok, pretože som nebola zvyknutá na to, že po ceste chodí toľko motoriek, vodiči takmer vôbec nedodržujú dopravné predpisy a vodiči po sebe len tak vytrubujú. Nie preto, že by sa vždy niečo stalo, niekedy zatrúbia len tak, lebo proste chcú, alebo naozaj chcú naznačiť že pozor, som za tebou, alebo keď prídu k nejakej križovatke tak si zatrúbia všetci na pozdrav:D Premávka je tam naozaj šialená a hlučná, sranda je, že absolútne nedojde k žiadnej havárke a oni tak jednoducho fungujú. Motorka cez motorku, ľudia cez ľudí, autá cez autá. Tam by ste na prechode mohli čakať koľko chcete a neprešli by ste, ak by ste čakali na to, že vám niekto aj zastaví. Tam proste prejdete keď viete motorky vás aj tak obídu:D Tam to absolútne neriešia a nenadávajú po sebe:D strašne zaujímavé ako tak dokážu existovať. U nás by v takom systéme boli havárky na dennom poriadku, čo už aj tak sú :D Aj keď po pár dňoch si človek na to trocha zvykol, ja som sa o svoj holý život bála takmer na každom kroku:D Prvý týždeň sme boli hlavne v Hanoji, kde som spoznala priateľovú rodinu, sú to všetci zlatíčka :) potom sme šli na menší výletík do zátoky Ha Long, kde sme nocovali na lodi, čo bolo úplne parádne! Na to nás odviezli na taký bungalow s privátnou plážou kde sme tiež nocovali len jednu noc a na ďalší deň nás odviezli na ostrov Cat Ba, kam už nikdy v živote asi nevstúpime:D Hotel sme mali otrasný, mali sme tam zostať na 3 noci, ale po jednej sme sa rozhodli, že ideme už naspäť do Hanoja, sme si kúpili lístok a išli naspäť. Viete, nielen hotel bol hrozný, ale aj ten ostrov. Všade otrasná špina, smrad, poriadne žiadne pekné miesto na jedenie, necítili sme sa tam dobre a furt sme si hovorili "zlatý Hanoj". Tak sme sa na ten ďalší deň vrátili (bola vtedy streda 13teho) takže posledné dni sme strávili zase v Hanoji, ale v inom hoteli než sme bývali prvý týždeň. Takže môžem povedať, že sme skutočne vo Vietname spali na veľa rôznych miestach :D Posledné dni sme len pokupovali ešte nejaké veci, pozreli čo sa ešte dalo a stretli sa ešte s jeho rodinou, aby sme sa rozlúčili. S priateľom som aj bola na chráme, ktorý je najviac vraj uznávaný v Ázií, bol naozaj krásny! Navštívili sme samozrejme aj rôzne iné miesta a fotky z celého výletu + aj zopár videí mám na FB a album som dala na verejný, takže vám sem hádžem link, kde si to všetko môžete pozrieť. Pri pár fotiek je aj napísané, že kde sme to boli a nasledujúce fotky kde nie je nič napísané automaticky spadajú pod to miesto ktoré je napísané na prvej fotke toho miesta :) Hádam chápate čo som touto dlhou vetou chcela povedať, pretože občas mám problém chápať aj samú seba, ale myslím, že už len z fotiek sa bude dať cca odhadnúť kde sme boli a pod. :)
Najlepší deň však bol posledný, kedy sme večer pred odletom išli ja, priateľ, jeho sestra, mladšia sesternica, staršia sesternica a mamina staršej sesternice šli na zmrzlinu a potom na motorky, ktorými nás previezli po meste. Ja som sa motoriek vždy bála. Mňa viezla mladšia sesternica a najprv musela ísť pomalšie, lebo fakt som sa bála, chvíľu som aj kričala, lebo nemám rada rýchlosť a priliš prudké pohyby a ten tlak pri cestovaní :D ale potom som si zvykla tak mohla ísť rýchlejšie a predbiehali ostatných:D Bolo to fakt super, aj som si s ňou dobre pokecala, skoro som sa aj rozplakala keď nás vysadili pri hoteli a lúčili sme sa. Škoda, že takýchto večerov nebolo viac, práve ten posledný večer som si užila najviac :(
Vietnam mi aj chýba a určite sa tam mienime niekedy vrátiť a užiť si ďalšiu dovolenku, čo však potrvá zopár rôčkov, keďže je to drahá záležitosť :D ale zároveň som sa domov veľmi tešila a som aj rada, že som doma :)
BTW zabudla som pripomenúť ešte zopár vecí: Vietnam je dosť lacná krajina, tam máte všetko omnoho lacnejšie než tu (hlavne ak rátame ázijské veci ako potraviny a pod. keďže ostatné ázijské krajiny majú za rohom), takže bolo tam veľa aj kórejských obchodov, reštaurácií, najlepšie bubble tea aké som kedy pila a ty kokšo, na každom rohu nejaký stánok s jedlom či obchodom a tam som si mohla na vlastné oči overiť, ako to funguje v ázijskej krajine. Baráky sú vysoké, keďže územie je menšie pre taký počet obyvateľstva, tam máte problém nájsť priestor na otvorenie obchodu. A veľmi často hlavne také tie pouličné stánky majú riešené tak, že dole majú svoj stánok a keď vyjdu hore schodmi, už sú doma:D Aj ovocie je tam veľmi lacné, hlavne tie exotické a samozrejme omnoho lepšej kvality než čo predávajú u nás. Zároveň nesmiem nezabudnúť povedať, že majú skutočne úžasné jedlo!
Niektorým by sa Vietnam možno nepáčil práve z hygienických príčin, lebo tam mnohé stánky nie sú práve čisté a stoly majú do ulice postavené a uličky nemajú nejako 100% čisté (samozrejme neplatí to na každú ulicu), ale neviem prečo, z nejakých dôvodov mi to tam prišlo normálne, pretože to sú oni, je to pre nich charakteristické a má to svoje určité čaro a úprimne iné sa očakávať nedalo, nie je to európska krajina, ale ázijská, iná mentalita, iné zvyky a v tom je to čaro. Iste, nájdu sa aj negatíva ako v každej krajine, ale ja som spokojná s touto dovolenkou, pretože som sa mohla pozrieť do takejto ázijskej krajiny, dúfam, že jedného dňa sa dostanem aj do Kórei, Japonska, Taiwanu či Číny :) Keďže som už navštívila Vietnam, viem približne čo asi očakávať od takých krajín, takže teraz sa už nemusím obávať, čo ma bude čakať.

Myslím, že toľko k tomu stačí, dalo by sa o tom rozprávať ešte veeeľmi veľa, ale ako som písala, netreba úplne detaily, stačia tie najzaujímavejšie veci a to, s čím som sa s vami chcela podeliť :)

Tu je link na fotky!!!
P.S. - keby náhodou vám nešiel link otvoriť, napíšte do komentu a skúsim to nejak poriešiť :)
P.S.S. - zajtra alebo pozajtra začnem pozerať novinky z kpopu a pod. takže až potom sem pribudnú ďalšie články a čo sa týka poviedok, k tým si sadnem tak ku konci týždňa, poprípade začiatkom ďalšieho :)

Majte sa zatiaľ krásne!
Hyumi~

1 person judged this article.

Comments

1 beepinka beepinka | Web | 21. july 2016 at 16:10 | React

Páni,ty fotky jsou krásné a moc vám to s přítelem na nich sluší ♥ :-) Odeslala jsem ti žádost o přátelství ^^) Jinak je super,že sis to užila ^^ poznala si,jak to tam chodí a viděla a zažila plno věcí :3 určitě máš na co vzpomínat,což je super :3! :)

2 Eunka Eunka | 21. july 2016 at 17:18 | React

Skvělý článek :D jsem ráda, že sis to tam užila. Z těch motorek a dopravy bych asi taky byla paf... oh, musíš příště popsat i to jídlo a dobroty, co jsi ochutnala. Fotky jsou taky nádherné :-)

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.